Werkwijze
Auto invoeren RDW / douane
RDW Keuring van de geïmporteerde auto, registratie en stalling van je voertuig gedurende het importproces.
Als je een auto hebt gekocht in een EU-land of EVA-land (Lidstaten van de Europese Vrijhandels Associatie) dan kan je via de RDW (RijksDienst Wegverkeer) de auto laten keuren en een Nederlands kenteken aanvragen. Daarbij wordt gekeken of de buitenlandse registratie van het voertuig kan worden overgenomen.
Europa
EU-landen zijn: België, Bulgarije, Cyprus (alleen Griekse deel, Turkse deel niet), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden. De EVA-landen zijn: Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Zwitserland.
Buiten Europa
Importeer je een auto van buiten Europa dan komt er meer bij kijken. Het voertuig zal voordat de auto bij de RDW gekeurd kan worden een nieuwe typegoedkeuring moeten krijgen. De auto ondergaat daarvoor een heel specifieke keuring in het RDW-testcentrum in Lelystad, alwaar de speciale apparatuur aanwezig is die voor deze keuring nodig is. Zo’n typegoedkeuring is helaas flink aan de prijs, maar je kunt er niet om heen
De RDW-keuring van de geïmporteerde auto, de uitgifte van standaard kentekenplaten en de stalling gedurende het importproces zijn bij MijnAutoImporteur standaard inbegrepen in het pakket.
De legeskosten van de RDW (keuring, kentekenplaten en recyclingbijdrage) zijn niet inbegrepen; deze bedragen € 145,00.